השבחת נכסים לאחר תמ"א 38

השבחת נכסים לאחר תמ"א 38:

ביצוע עבודות של חיזוק מבנים בפני רעידות אדמה הוא דבר חשוב וחכם. ביצוע של עבודות מסוג זה, בתהליך שקיבל את השם תמ"א 38, מאפשר הגנה טובה יותר על הבית ועל המשפחה גם מפני אירועים עתידיים של רעידות אדמה וגם מפני אירועים עם בסיס בטחוני.
היבט נוסף, מידי אפילו יותר משיפור העמידות של הנכס באמצעות חברה לביצוע תמ"א 38, נובע מהשבחת ערך הבית כולו ועליית ערך הדירות של כל הדיירים. מכיוון שבנושא זה עלו הרבה מאוד שאלות בקרב ציבור המתעניינים, נרחיב עוד על התהליך עצמו וכיצד הוא מביא להשבחה מהותית.

מראה חדש:
כפי שיודע כל מי שעוסק בנדל"ן, לרבות אנשי שיווק, מתווכים, קבלני בניין ושיפוצים וכיוצא באלה, אין כמו מראה של בית חדש. גם דירה ישנה, אשר עברה שיפוץ, מתיחת פנים ואפילו רק ניקוי מקיף וצביעה מלאה, יכולה להימכר במחיר גבוה יותר באופן משמעותי. על אחת כמה וכמה הדבר נכון כאשר מדובר על תמ"א 38.
בנקודה זו ראוי לעצור לרגע ולהסביר שכל פרויקט של חיזוק מבנים כאמור, כולל לא רק את שיפור היסודות והעמודים על פי התקן החדש. בנוסף לחיזוק מבצעים חידוש ומתיחת פנים של ממש למבנה כולו ולדירות עצמן. בסופו של דבר, לאחר גמר העבודות, נראה המבנה כולו לא רק יציב יותר אלא גם אסתטי יותר, נאה יותר והכי חשוב – חדש יותר. מכיוון שכך, אין פלא שמחירו של כל נכס בבניין שעבר שדרוג וחיזוק מקצועי עולה באופן מידי ומרשים.

השבחה ואיכות חיים:
חשוב לומר שלאחר סיום עבודות של תמ"א 38, הבניין לא רק נראה חדש יותר והוא גם לא רק יציב יותר. קבלני הביצוע והיזמים שעוסקים בתחום, שכבר מבצעים בשטח עבודות בינוי ושיפוץ נרחבות, מספקים תוך כדי התקדמות הפרויקט אלמנטים נוספים של השבחה. בין היתר מדובר על:
1. הוספה של מעלית – לא מעט מבנים שעברו את התהליך זכו להתקנה של מעלית חדשה, לעיתים גם בבניין שנבנה לפני שנים וללא מעלית. מרכיב זה חשוב מאוד בהעלאת איכות החיים של הדיירים הקיימים וגם מעלה את הביקוש לדירות מיד שניה.
2. שיפוץ לובי ושטחים משותפים – תוך כדי העבודות, לרוב יבוצע גם שיפוץ של חלל הכניסה לבניין וגם של שטחים משותפים נוספים.
3. הגדלת שטח הדירות – בפרויקטים רבים מבצעים הגדלה של שטח הדירות, הוספת ממ"ד, הוספת מרפסת שמש במידת האפשר ועוד. כל הפעולות הללו ורבות אחרות יוצרות סביבת מגורים חדשה לגמרי ואיכותית הרבה יותר.