מכרז תמ"א 38 בכפר סבא

מכרז 38 – כי תמ"א 38 בכפר סבא עושים רק בשיטת המכרז
ברצוני לשתף את הקוראים במאמר זה בשירות שאנחנו מציעים כבר שנתיים בערך בישראל, לאחר ניסיון עשיר שצברנו בתחום הזה בארצות הברית. המטרה שלנו היא להראות שקיימת עוד דרך חכמה לעשות את הדברים בכלל, או תמ"א 38 בכפר סבא בשיטת המכרז.

אז מהי בעצם שיטת המכרז?
הרעיון הוא מאוד פשוט, במקום שועד הבית יעזוב עכשיו את העבודה שלו ואת החיים שלו ויתחיל להתרוצץ כדי לבצע תמ"א, לגשת לעירייה, לפתוח תיק בניין, להוציא נתונים, להביא יזמים, קבלנים, עורך דין ושאר הירקות שעוד נשארו, שזה הרבה מאוד, אנחנו שולחים לכם איש מקצוע מטעם מכרז 38 שיעשה במקומכם את כל הדברים האלו בחינם.

מה יעשה נציג מכרז 38 בשבילכם?
הנציג שלנו יכנס בנעלי ועד הבית ויעשה במקומו בשלב ראשון את כל המשימות שהועד אמור לעשות בעצמו. למשל לגשת לעירייה ולהוציא תיק בניין, הוא ייגש למחלקת מידע תכנוני ויבין בדיוק מה האפשרויות שניתן לעשות בבנין ומה יכולות להיות הבעיות ומצד שני היתרונות של שטח המגרש הקיים, וכל דבר אחר שיכול להיות רלוונטי.

השלב השני הוא לאחר שכבר מבינים בדיוק מה האפשרויות בבניין. עכשיו מה שצריך זה להבין בדיוק האם קיימות הסכמות של כלל הדיירים לביצוע הפרויקט בבניין. בשביל זה עושים סקר דיירים ומבקשים מכולם לחתום על המסמך שמאגד את ההסכמות המשותפות שלהם לביצוע הפרויקט בבניין. הרי ללא החתימות אין אפשרות לעשות שום דבר ללא הסכמת כלל הדיירים כולם. כלומר האופציה החוקית היא קיימת, אך היא לא מעשית בפועל.

 יש הסכמות? יוצאים למכרז
אחרי שהגשנו את ההסכמות של כלל הדיירים, ניתן להתקדם קדימה ולעשות את השלבים הבאים, שזה להוציא מכרז בין הקבלנים הטובים ביותר באזור שבו אתם חיים. נניח שאתם גרים בכפר סבא, אז אנחנו נאתר את היזמים קבלנים הטובים ביותר בכפר סבר ונציע להם את האפשרות להגיש הצעה לפרויקט תמ"א אצלכם בבניין, כמובן שאותו דבר נאמר בדיוק על פינוי בינוי. הקבלנים הטובים ביותר שיגישו את ההצעה יעלו לשלב הבא שזה הסכמת דיירים לביצוע פרויקט.

מתקדמים לשלב הבא:
לאחר שקיבלנו שלוש ארבע הצעות לביצוע, אנחנו יושבים יחד עם כלל הדיירים כדי להבין מה ההצעות הטובות יותר בשביל הבניין. נניח שאנחנו עובדים על בניין בעיר רעננה. אז ועד הדיירים יבחר את ההצעה הטובה ונתחיל משא ומתן מואץ נגד היזם כדי להגיע להסכמה סופית ולצאת לדרך.