סיבות למעבר דירה

מעברי דירות במהלך חיינו מתחלקות לשלבים בדיוק כפי שאנחנו החלטנו לחלק אותם,

בעודנו רווקים ולא נולדנו עם כפית של זהב אנחנו לרוב נשכור דירה , הסיבות הנפוצות ביותר לבחירת המיקום הינו קירבה לאוניברסיטה או שמא למקום העבודה שלנו, סביבת המגורים תהיה פחות חשובה (בעיקר לגברים) כל זמן שהמיקום יהיה נוח, עלות השכירות תהיה נמוכה ושזה לא יהיה באמצע יער .

כאשר אנו מגיעים לזמן בו אנו רוצים להתמסד והכרנו את בן/בת הזוג שלנו לחיים אנו נתגמש יותר ובחירת הסביבה תהווה פקטור מהותי יותר, על כן מעבר הדירה יהיה בשל קירבה מספקת בשביל שני בני הזוג ללימודים או לעבודה ואפילו קירבה למקום מגוריהם של ההורים יכול להיות כגורם מכריע לבחירת מיקום הבית .

כעת, אנו מגיעים לשלב בו בחירת המגורים עלולה להשפיע על חיי היום יום שלנו והכוונה היא לשלב התמסדות והרחבת המשפחה . מרבים מהזוגות בארץ יעדיפו לגור בקרבת ההורים של אחד מבני הזוג (לא ברור למה ?!?!) כמובן, שהסיבות לכך הינן ברורות – מקום מפלט, ארוחות חינם, המשך התפנקות עליהם וכמובן מי יוציא את הילד מהגן??.

יחד עם זאת זוגות רבים יעדיפו את העצמאות שלהם וירצו לגור הרחק מהוריהם שכן "ניתוק משליית האם" הינה דבר הכרחי עדי להתחיל החיים עצמאיים. אך לצערנו ולצר חלק מההורים זהו זן נכחד .

לפיכך בחירת מיקום הדירה שלכם תהיה מכריעה בעיקר שלב הרחבת המשפחה, חשוב לבדוק כמה נקודות לפני החלתכם על מיקום הדירה .

  1. סביבת המגורים- חשוב מאוד שהסביבה תהיה ידידותית לילדים דהיינו פארק שעשועים אחד לפחות, סביבת ילדים בטוחה, קירבה למעונות יום ובתי ספר וכו'.
  2. קירבה למרכז מסחרי – אינו קיים בראש סדר העדיפויות אך לאנשים מסוימים מהווה כגורם כמעט מכריע, קירבה לסופר או מכולת שכונתית, קופת חולים, מרכז מסחרי וכו'..
  3. קירבה למקום העבודה- במידה מסוימת לפחות מקום עבודה של אחד מבני הזוג חשוב שתהיה קרובה לבית אם אינכם גרים ליד ההורים, איננו יכולים לחזות את העתיד ואם חלילה הילד אינו מרגיש טוב וישנו הצורך להוציא אותו מהמסגרת קיים הצורך להיות בקרבה מסוימת על מנת למנוע סיכון של הילד.

על פי מחקר משותף שנעשה בעבר על ידי אימהות עלו תובנות מאוד מעניינות :
אימהות מעדיפות בית איכותי יותר על פני קירבה לבתי ספר, לא מפריע להן להעביר חצי מהבוקר בנסיעות פיזור לגנים ובתי ספר ואז להגיע לעבודה ובלבד שהבית שלהן יהיה לפי רצונם.

הרוב במכריע של האימהות מעדיף להימנע ממעברי דירה ברגע שילדיהן נכנסים למסגרת לימודים חובה.

מעבר דירה בעקבות מקום העבודה יורד מ- 27% כשהילדים בני שנה עד 4 ל- 17% כשילדיהן מתחילים בבית ספר יסודי.

השפעת מעבר דירה בעבודה של אחד מבני הזוג:
במדינת ישראל קיימים חוקים מאוד ברורים להתפטרות לרגל העתקת מגורים-
לעניין חוק זה ייראו פיטורים כהתפטרות של עובד בגלל העתקת מקום מגוריו.
לרגל נישואים- ליישוב בישראל בו חי בן זוגו, בתנאים שנקבעו בתקנות באישור ועדת העבודה של הכנסת .
ליישוב חקלאי- "יישוב חקלאי" או "יישוב באזור פיתוח" – יישובים אשר אושרו בהתאם לתקנות ועדת העבודה בכנסת.
מרחק 40 ק"מ בין מקום מגוריו הנוכחי אל מקום המגורים אליו עתיד לעבוד .
מחמת סיבות אחרות שנקבעו בתקנות הנ"ל .

לסיכום מעבר דירה אינו עניין של מה בכך הוא מצריך המון מחשבה ובדיקת כל האופציות ובייחוד אם אתם בעלי משפחות, מעבר דירה אינו מהווה גזר דין אך הוא יכול להשפיע עליכם בטווח הרחוק .
אם גם אתם נמנים בין הסיבות המצוינות לעיל כנסו אלינו מקום לגור לוח הדירות הכי חם