קניית משק חקלאי

כל מה שאתם רוצים לדעת על קניית משק חקלאי

נכון שאמנם רוב האנשים מתגוררים כיום בערים, אבל זה לא אומר כי בעצם החלום החקלאי נעלם. כיום הטרנד דווקא חוזר, ואנשים רבים מתעניינים בנושא של קניית משק חקלאי. חשוב להבין כי קניית משק חקלאי הוא תהליך אשר שונה מרכישה של נדל"ן לצורך מגורים או נדל"ן עסקי. ישנן קטגוריות שונות כאלה ואחרות בתחום החקלאי, וגם הבדיקות אשר כמובן צריך לערוך, הן שונות מן הבדיקות אשר מבצעים בנדל"ן אשר איננו חקלאי. על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם .

עבודה מול מנהל מקרקעי ישראל

בעסקאות נדל"ן רגילות, מבצעים את כל העבודה מול המחלקות לרישום מקרקעין של הרשות המקומית בה מדובר. לעומת זאת, במקרה של קניית משק חקלאי, התהליך כולו מתבצע מול מנהל מקרקעי ישראל. חשוב להבין, כי אם אתם מבצעים קניית משק חקלאי, הרי שבעלותכם על השטח מוגדרת בתור בעלות של בר – זכות ולא בתור בעלות מלאה או בעלי זכות חכירה. יש לכך אמנם משמעויות משפטיות שונות ורבות – אך החקלאים מצליחים תמיד להתאגד ביחד ולקבל את זכויותיהם שיהיו דומות דה – פקטו לזכויות החכירה והבעלות אשר מוכרות לנו מעסקאות נדל"ן אחרות .

רכישה ומכירה של שני שטחים

חשוב לציין, כי בתהליך של קניית משק חקלאי, אתם בעצם קונים מתחם כל שהוא, אשר מחולק לשני שטחים מבחינת המדינה. קניית שטח חקלאי מתייחסת הן לשטח אשר משמש למגורים עצמם, והן לשטח אשר מיועד לעבודה החקלאית השונה. על כן, גם החישובים של המסים השונים אשר יש לשלם, מבוצעים בנפרד לשני השטחים הללו. המדינה עצמה מבצעת את מדרגות המס, לפי חישוב כללי של רווח השטח החקלאי, על פי ממוצע עסקאות קודמות אשר נעשו בתחום .

גם אתם יכולים להצטרף

אם גם אתכם העולם החקלאי מושך, למה שלא תיכנסו אל home.co.il ותתחילו לברר מהם השטחים שמיעודים למכירה ? אתר home.co.il לא מציע היום אך ורק דירות למכירה או נכסים בתוך הערים. כיום, האתר גם מציע לכם שטחים חקלאיים שבהם אתם תוכלו להתיישב .