ריצוף שיש ביתי

כיום, הרבה מאד אנשים נוטים לכנות בשם "שיש" כמעט כל סוג אבן אשר נבחרה על ידי בעלי מקצוע לצורך ריצוף וחיפוי משטחים לשימוש ביתי ומסחרי. נראה כי שיש הפך במשך השנים לשם כולל בכל מה שקשור לתחום החיפוי והריצוף, כיום קיימים בשוק הרבה מאד סוגים של חומרים המשמשים לריצוף ולחיפוי של משטחים. ישנם חומרים כדוגמת: קרמיקה, אבן טבעית, גרניט פורצלן ועוד. אבן השיש, היא רק חומר אחד מיני רבים, ולא בהכרח כל אריח ריצוף שהעין שלנו נתקלת בו יהיה שיש.

שיש הוא בעצם אבן גיר שעברה שינויים מבניים בגלל לחצים של סלעים אחרים ופליטות חום ממעמקי האדמה. התוצאה: אבן גיר נוחה לעיבוד ולליטוש, אשר בעלי מקצוע ואפילו פסלים ואומנים היו משתמשים בה עוד מאות של שנים אחורה. בתקופות קדומות, בעלי מקצוע רבים, היו נוהגים לבנות באמצעות שיש בתים מרהיבים ומקדשי פאר, היום השיש משמש בעיקר עבור עבודות ריצוף, לחיפוי דקורטיבי ולציפוי של קירות למטבח, אמבטיה ועוד. ניתן להשיג כיום שיש במגוון של צבעים וצורות. ברמות גבוהות של ליטוש, שיש מקבל מרקם מעניין ויכול להיראות כמעט שקוף, ואפילו ניתן לעטר באמצעות שיש מעקות למדרגות.

אחת מן התכונות, שאולי היא המזוהה ביותר עם השיש זה כושר עמידותו וחוזקו. לשיש יש גם יתרון מאד גדול מבחינת התחזוקה השוטפת שלו. שיש שנפגם, נסדק או נשרט לא נזרק כלאחר יד. בעלי מקצוע יכולים ללטש אותו שוב ושוב, עד שמתקבל למעשה משטח חדש ונוצץ.

ליתרון הזה, של האפשרות לחדש את השיש, אימתי שהוא מתבלה, מבלי הצורך להחליפו בחדש, יש חשיבות גדולה מבחינת עיצוב הבית. בעוד חומרים אחרים שמתבלים בבית יש צורך להחליפם בחדש, להשקיע כסף רב בקנייתם, שעות של עבודה מאומצת הכוללת פירוק והרכבה.

שיש יכול להתאים את עצמו כמעט לכל סגנון עיצובי ולכל חלל. התחזוקה השוטפת שלו היא נוחה ופשוטה, הוא אינו מצריך עבודה מרובה, ובמידה והוא נסדק כל מה שנדרש זה אך ורק בעלי מקצוע מיומנים שיבואו לחדשו שיש אריאל המספק שיש על כל סוגיו וכמובן לכל מטרה מציע תחזוקה שוטפת .

קבלני הדיור ממליצים בחום על השיש שכן ישנם סוגים שונים ומגוונים של שיש, שנבדלים זה מזה בחוזק ובגוון. לכל סוג יש יתרונות ואיכויות שיש להכיר לפני שמחליטים על השיש שיבחר לעיצוב הבית. השיש אולי המבוקש ביותר הוא השיש האיטלקי, ולעומתו קיים גם השיש הישראלי המשמש בעיקר למרצפות.

גם בעלי בתים קיימים אשר רוצים למכור את הנכס יעדיפו לשפץ אותו על מנת ליצור אטרקטיביות גדולה יותר של הנכס, כידוע בכניסה לבית הדבר הראשון שמושך את עיני האורח הוא כמובן הריצוף, אם המרצפות יהיו בלויות וחסרות ברק זה ייצור באופן אוטומטי התנגדות בקרב הקונים הפוטנציאליים.

באתר מקום לגור מפורסמים נכסים קיימים המסומנים ככאלה אשר עברו שיפוץ ובהחלט ניתן לקבוע כי עיקר ההשקעה של השיפוץ הינו בריצוף הבית.

גם אם קניתם נכס ואתם מעוניינים להחליף את הריצוף הנה כמה עובדות מעניינות לפני שמתחילים:
דיי קשה להשיג שיש אחיד בצורתו ובצבעו. אי לכך, על מנת להשתמש בשיש לצרכים ביתיים, יש למיין טרם הרכישה את האריחים השונים בדייקנות –כדי להשיג במראה שלהם איזושהי אחידות. תהליך מיון השיש הוא תהליך מורכב ויקר האורך זמן רב (כי הוא מצריך שימוש בכוח אדם למטרה זו בלבד). זאת אגב, גם אחת הסיבות, למחירו הגבוה של השיש באופן יחסי לעומת חומרי ריצוף אחרים. יחד עם זאת, בשנים האחרונות החלה להתפתח מגמת עיצוב שטוענת לכך, כי דווקא המראה הטבעי וה"לא אחיד" של השיש הוא המראה היותר יפה והיותר מושך. בעת רכישת השיש צריך לזכור שיש פחת שנוצר עקב שחיקה טבעית או פגעי טבע. אי לכך, כדאי להזמין מראש כמות גדולה של שיש בלפחות עשרה אחוז יותר מן הנדרש.

במהלך ההתקנה חשוב שהשיש יעבור עיבוד וליטוש מוקפד בידי אנשי מקצוע של שיש אריאל, בתהליך שידאג לשימורו לזמן ארוך.