השכרת דירה

כולנו נתקלנו לא אחת עם סיפור אישי או ששמענו על שוכרי דירה "מאתגרים" כך אני קוראת להם, הכוונה לאליה שמשחיתים, לא משלמים, מסרבים להתפנות, מכניסים בעלי חיים למרות שמפורש נאמר להם שלא ניתן.
מצבים אלה הם שהביאו הרבה אנשים לא להיכנס לתחום הנדל"ן מתוך תסריט שלצערנו לרוב כבר קבוע מראש אפשר לשנות זאת ולהגיע להסכמות הדדיות שימנעו בהווה וגם בעתיד אי אילו הבנות.

ישנן מספר פעולות אותן חייב לבצע על מנת לא להיכנס לתסריט הידוע וליהנות מראש שקט כל החודש וכל חודש .

  1. ראשית, חתימת חוזה הערוך לאו דווקא על ידי עו"ד אלא אדם מנוסה אשר בעברו שנים של ניסיון בשכירות דירה, לציין סעיפים כמו נזקים בדירה במכוון או לא באחריות מי, הכנסת בעלי חיים, נקודות יציאה מהחוזה, תשלום ועד בית, מה נחשב להפרת חוזה וכו'.
  2. נקודה שנייה וחשובה אהודה הרבה פחות על השוכרים הינה ערבים, כן ממש כמו בבנק כאשר את חותמים על הלוואה ודרושה חתימה שלכם ושל ערב.
  3. שטר ביטחון- צ'ק העומד בדרך כלל על סכום של 10,000 ₪ המכסה נזיקין בדירה או שמא אי תשלום שכ"ד ללא ידיעת המשכיר.
  4. לקיחת 12 צ'קים ובמידה והשוכר רוצה לשלם כל חודש בחודשו הצ'קים יילקחו בכל מקרה ובכל חודש כאשר השוכר יגיע לשלם בתאריך שנקבע התשלום יתקבל כנגד החזרת הצ'ק של אותו חודש בלבד.
  5. בדיקת הצ'קים דרך האתר של בנק ישראל, השוכרים אמידים ככל שייראו לנו עדיף להיות רגועים באופן מלא.
  6. שני צ'קים לתשלום חשבונות- איתם יהיה ניתן לשלם במידה והשוכר לא עמד בתשלומים שהגיעו .
  7. ייתכן והסעיף הבא נראה כפולשנות אבל מעל ללא ספק מחויב להישאל האם בני הזוג או השוכר הינו בעל עבודה והכנסה קבועה. וכמובן לא בעלי "עבודות בעייתיות".
  8. צילום תעודות הזהות של השוכרים- חובה
  9. לאחר מילוי הצ'קים יש לבדוק אותם בקפידה ולוודא כי לא נעשו טעויות אנוש כלשהן.

לאחר שהתהליך מסתיים יש כמה נקודות חשובות לא פחות שעליהן ניתן לדבר:
רצוי להסביר לשוכר שחשוב לשמור על שכנות טובה ועל כן יש לנהוג לפי החוקים הנהוגים בבניין.
וכמובן כל מה שאתם חושבים כי ראוי לציין ואפילו רק למה יידעו הדבר.

לכם השוכרים ישנם גם זכויות שבטח תשמחו לדעת ולדרוש אותם:
ראשית גם לכם מותר לשנות ולהוסיף בחוזה השכירות באופן ידני סעיפים ובאמצעות חתימה שלכם ושל המשכיר ליד הסעיף ייחשבו כקבילים, לדוגמא, תיקון ליקויים בדירה ובמידה והתפוצץ לכם דוד שמש או שמא ישנם סדקים בקירות כתוצאה מנזקי מזג האוויר המשכיר מתחייב לתקנם וזמן קצוב של עד שבועיים, במידה והמשכיר אינו דואג לכך באפשרותכם להזמין בעל מקצוע ולהעבירו לתשלום למשכיר.
דבר נוסף נקודות יציאה- נקודות אלה מאפשרות לכם ולמשכיר לסיים את חוזה השכירות מבלי לגרור תביעות והפרת חוזה כלומר- נקודות יציאה יכולות להירשם בחוזה כשני אפשרויות-
אפשרות ראשונה- נקודת יציאה כל 6 חודשים ובהתאם להודעה של חודש מראש .
אפשרות שנייה- הודעת פינוי חודש מראש, בהודעה זו ראשי המשכיר להודיע לשוכר ולהפך על פינוי הדירה .

המלצה חמה- המשכיר אמונם בעל הבית שלכם אבל הבית הזה הוא המקום בו אתם חיים בו, חלקכם מגדלים את ילדכם בו התייחסו בכבוד לבית ולבעל הבית. השקיעו בבית ייתכן ואלי גם בעתיד הרחוק תרכשו אותו.

"כל האמור הינו בגדר המלצה ועל פי מאמרים שונים בתחום, המידע אינו מהווה כייעוץ משפטי או כתחליף לייעוץ משפטי"