דירות בדמי מפתח

דירות בדמי מפתח היו עד לפני כשלושה עשורים פתרון פופולרי ושכיח ביותר במדינת ישראל. כיום, על אף שמדובר ברכישת נדל"ן פחות שכיחה היא עדיין קיימת בקרב כמה עשרות אלפי אנשים ברחבי הארץ. מה הוא בדיוק דיור בדמי מפתח ואיך "אוכלים " את זה?

מפתח לדירה

דיור באמצעות דמי מפתח הוא למעשה מילה נרדפת לשכירות מוגנת אשר שכיחה כל כך בארצות רבות, כמו למשל ארצות הברית. התהליך הוא פשוט ביותר – הדייר משלם סכום כסף די גדול, בגין הנכס כתנאי לקבלת המפתחות. במהלך השנים הוא ממשיך ומשלם סכום נמוך עד אפסי. הסדר זה הופך את הדייר לדייר מוגן מאחר והוא רשאי להתגורר בנכס עד יום מותו ומבלי שדמי השכירות ישתנו כלל וכלל בהמשך הדרך.
ההסדר הזה הופך לאטרקטיבי במיוחד אם מדובר בדירה, או כל נכס אחר, אשר ממוקמים באזור אטרקטיבי. בעלי נכסים רבים אשר מבקשים לפנות את הדייר לאחר שהבינו כי יוכלו לקבל דמי שכירות גבוהים מאד בגין הנכס, מוצאים את המשימה הזו קשה עד כמעט בלתי אפשרית בשל היות הדייר מוגן בזכויות של דמי המפתח.

מה קורה בהמשך הדרך ?

לאחר פטירת הדייר אין משמעות הדבר כי יורשיו יקבלו חזקה אוטומטית על הנכס ובאותה העלות והנכס חוזר לבעליו החוקי. החוק במדינת ישראל קובע כי היוצא דופן הוא מקרה של בני זוג. אם הדייר נפטר ובן או בת הזוג חיו עימו לפחות חצי שנה טרם מותו, יוכל בן הזוג להמשיך ולהתגורר בנכס באותם התנאים בדיוק .

דירות בדמי מפתח באתר מקום לגור
האמת היא, כי לא קל למצוא נכסי דמי מפתח מאחר וכאמור, הם אטרקטיביים ביותר. נדרשת היכרות עם מאגר נתונים נרחב מאד, אמין ועדכני ביותר. אחת הדוגמאות למאגר שכזה הוא לוח נדל"ן לכולםאשר מספק מידע על נכסים אשר עבור אחרים הם קשים מאד למציאה. לוח נדל"ן מקום לגור מסייע הן למבקשים למצוא נכס בדמי מפתח והן לאלו אשר מעוניינים להשכיר אותו בתנאים אלו.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם